Samstag, 19. Dezember 2009

Copyright

Biraz önce bloglari dolasirken, Stil Direktörü adli blog sahibesinin blogunda gözüme carpan bir konu oldu..
Ilginc ve kanimca hasta olan bir kisinin Stil Direktörü'nün bir konusunu komple kopyalayip, yetmiyormus gibi birde ailesini, hayatini sahiplendigini okudum. Sok oldum dersen yalan olur cünkü bu tür hilkat garibeleri internet ortaminda ne yazik ki cok..

Assagidaki yazimdan dolayi biraz cekindim acikcasi, resimler orada google görsellerden bir el isi sitesinden alinti ve ben alinti yazmayi hicmi hic akil edemedim. Daha yeniyim buralarda ve hic kimsenin emegine, hayatina, özel yasamina saygisizlik etmek istemem. Alinti olan resimler hic bir blogtan degildir ama toyluguma denk geldi ve link atmayi akil edemedim. Tekrar aradigimdada aynisini bulamadim maalesef.

Amacim calmak degil paylasmak.. Alinti yapicaksamda bir arkadastan, mutlaka kaynak göstererek yaparim!

Hatami neyse ki erken fark ettim ve düzeltiyorum. Akillandim artik ve bir daha ayni hatayi tekrarlamiyacagim :)

Kommentare:

Mallikarjuna hat gesagt…

Iliked yur industry

Hazan Esintisi hat gesagt…

thx

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ hat gesagt…

Canım benim ne kadar incesin herkes böyle düşünse de nerde :)

Hazan Esintisi hat gesagt…

Tsk ederim, biz böyle düsünürsek baskalarininda gözüne carpar ve senin basina gelen talihsiz olaylar azalir :))

sürüden ayrılan koyun hat gesagt…

internette olan bir şeyin yasal hakkı olacağıın düşünmüyorum. bir şeyin hakkı o kadar gizli ise zaten internette yer almaz.
copyright hakkı olayı tıpkı kopyalanamayan cd teknolojisi gibi bir şeydir. eğer bir medya cd-rom denilen cihazın içine girebiliyorsa muhakak kopyalanır.
bir bilgi bir ürün bir tasarım yada her neyse eğer internette yer alıyorsa kopyalanır.
önemli markalar hiç bir ürününü teşhir mağazaları dışında kişilere göstermezler, kataloglamazlar veya internette yayınlamazlar. çünkü kopyalanacağını bilirler.