Dienstag, 23. November 2010

Benim yurdum neresi???


Ben Almanya'da dogdum, ana okuluna burda gittim, 1-3 sinifi Ankara'da okudum ve sonrasinda hep Almanya'daydim..
Burda orta okula gittim, liseyi burda bitirdim.. Üniversiteye burda gittim..
Almancayi türkceden daha iyi biliyorum.. Iki dilde dü$ünüyorum.. Bilmedigim kelimeleri birbirileriyle tamamliyorum..
Dezavantajmiydi bu benim icin?? Asla!!!
Hatta inglizce ve latince ögrenimimde bana cok yardimci oldu..
Evet dil yönünden ne almancada türk aksanim var.. Nede türkcede alman aksanim var..
Amaaa..
Görünüm itibariyle ben bir Türküm..
Sari saclarim, mavi$ gözlerim yok.. Tam aksine alabildigine esmerim ve göz rengim oldukca koyu..


Evet, ben burda -Almanya'da- bir yabanciyim.. Alman vatanda$ligim olmasina ragmen görüntü itibariyle bir yabanciyim..


Ya Türkiye'de??
Maalesef ordada yabanciyim!!!



Neden böyle dü$ünüyorum???


Türkiye'ye dönmek istiyorum, temelli.. SIkIldim burdan, ailem yanimda degil, sevdigim ki$i burda degil.. Beni burda ne tutuyor dedim ve 'kesin' dönü$ümü planlamaya ba$ladim..


Ba$lamasina ba$ladim ama.. Ben Türkiye'de ne i$ yapacagim sorusuna takildim..
Zira benim kendi meslegimi Türkiye'de icraa etmem YABANCILARA yasak!!!


Ben $imdi yurtsuzmuyum diye dü$ünmeye ba$ladim...


Ama ben TÜRKÜM ve ayni zamandada ALMANIM!!! Cünkü ben iki kültür arasinda büyüdüm.. Her ikisinide seviyorum.. Biri olmadan ötekisini dü$ünemiyorum..


Ve diger ülkemde ya$amak istiyorum artik ama buna sagolsun yasalar ve benim yerime ba$ka insanlar karar veriyor..


Neden bazi meslekleri Türkiye'de sirf türkler yapabiliyor??? Bu ayrimcilik degil mi?? Bu bana ve benim gibi iki dünya arasinda büyüyenlere ceza degil mi???
Iki kültürü birle$tirerek büyümek yeterince zor degilmi$ gibi birde bu aptalca yasalar yüzünden severek yaptigin meslegi uzak tutmak yobazlik degil mi???


Ya meslegim yada ailem..
Haydi sec birini diyorlar..
Gelde sec kolaysa..


Aileyle, sevdiginle olmak arzusu icin senelerce cali$ip didindigin, sabahlara kadar ders cali$tigin ve her ne kadar bu meslekte YABANCILARA kar$i cekimserlik oldugu halde belirli bir pozisyona gelirsin i$ hayatinda ve hepsi sirf AYRIMCILIKTAN, BÖLÜCÜLÜKTEN, yanli$ yönetilmi$ MILLIYETCILIKTEN pufffff sönsün bitsin..


Ya ailem yada cok sevdigim meslegim...


Hadi sec bakalim Hazan.. Kolay gelsin..

Kommentare:

Kartopu hat gesagt…

Uzun zamandir yorum biraksammi yazina düsünüp durdum. Beni yanlis anlama Hazan Esintisi ama sanki kendini bu sorularla cok hirpaliyorsun. Inan orda veya burda insanlarin hepsi ayni, önemli olan onlarin istedigin yönlerini görebilmen ve sevebilmende.
Umuyorumki nerde nasil kendini rahat hissediyorsan orda iyi sartlar altinda yasayabilesin. Dertlesmek istersen ben burdayim :)

Hazan Esintisi hat gesagt…

Evet haklisin kendimi bu sorularla cok yiprattim ve artik her$eyi oluruna biraktim, sonucta ya$anacaklar ya$anicak ve onlarla zamani geldiginde ba$edecegim.. $imdiden kendimi delirtmenin anlami yokmu$..
Ayrica duyarliligin icinde t$k ederim :))

viva hat gesagt…

Meslegin neki tatlim, merak ettim simdi? Belki bir yol bulur en az bir kac sene yasarsin türkiyede hic denemedim demessin, ama sayet ben söyle düsündügümde dört aile taniyorum temelli gidenler ve senelerce denediler ama olmadi hepsi geri döndü veya dönmek üzere, evliligi bozulanlar bile var...almanya alistiktan sonra bazi seyler türkiyede zor...ama tabii durumun iyiyse istedigin gibi gidip gelebilirsen ve isin gücün evin iyi olursa rahatda olabilirsin, durumdan duruma degisir sanirim : )

Hazan Esintisi hat gesagt…

3 meslegim var.. Kinderkrankenschwester, Sozialpädagogin, Anleiter und Lehrer für die Kinderkrankenpflege ama hangisini icra ediyorsun suan dersen hic birini, Pflegekoordinatör olarak calisiyorum ve bu sene yeni cikan kanun varmis türkiyede, yabanci uyruklu saglik personeli aliniyormus.. eh en azindan saglik sektöründe isim kolaylasti ama rehber ögretmenlik, ögretmenlik, hastane yönetimi yine olmuyor.. bunada sükür :)
benimde etrafimda bir cok tanidik, dönüp tekrar döndüler ama ben dönmeyi pek düsünmüyorum.. ailem, sevgili, onun ailesi hepsi orada.. burda beni tutan arkadaslarim ve meslegim(di).. arkadaslarim ziyaretime gelmek icin simdiden plan program yapiyorlar ve ben hala almanyadayim :D meslegim icinde bir seyler düsünecegiz, ya mesleklerimi birakip yeniden uni yolunu tutucam yada evden yapabilecegim isler vs vs vs aklimda bir ton fikir var beni oyaliyabilcek :D