Mittwoch, 11. November 2009

Macerali basliyan Kusadasi ve Cesme gezisi



Bu sene fazla mesai yüzünden iki kere tatile cikma imkanim vardi ve ilkinde Ankara ve Amasra'ya gitmistim Opsan, annanem ve annemle. Ramazan bayramindada canim abim ve yengemle ilk tatilimi yaptim. Ama ne tatildi.. Kisa ve öz.. Cok eglendik, cok gezdik :)

Tatil maceram benim Almanya'dan ucakla Ankaraya gitmemle basladi. Günler öncesinden heyecan, diyet ve bavul hazirliklarim baslamisti ve icimde garip bir his vardi. Bu garip his benim trenle havaalanina yolculugumla kendini gösterdi. Ben tabiki yine bir kac bavul ile yola ciktim, sanki senelerce kalmaya gidiyormusum gibi 4 bavul, bir sirt cantasi ve tabiki sevgili laptopumla yola koyuldum. Tren geldi ben agir agir 2 bavulumu, sirt cantami ve laptopumu trene koydum ve diger 2 bavulumu almak icin arkami döndüm. Birden trenin kapilarinin kapandigini duydum ve kostum ama tren coktan hareket etmisti bile. Trenin arkasindan kosuyordum deli gibi 'hayiiiir' diye bagirarak. Allah'tan tren durdu ve ben soluk soluga bindim. Eger tren gitmis olsaydi ben hem ucagi kacircaktim hemde abimgili :S Cünkü trende gitmek üzere olan sirt cantamin icinde biletim, pasaportum, telefonum, anahtarlarim yani akla gelebilecek en önemli esyalarim vardi.

Bu heyecanla havaalanina geldim ve sag saglim check-in yaptim ve oturdum ucagin kalkis saatini bekledim. Yarim saat gecikmeyle Esenboga'ya indim. Canim annem beni aldigi gibi abimgile birakti ve bizde ordan gecenin bir yarisi Kusadasi'na gitmek üzere yola ciktik.

Abimlerle ilk tatilim olacagindan cok heyecanliydim ve insallah onlara ayak uydurabilirim diye düsünüyordum. Benim biricik abim biraz tez canlidir :) Ama tatilde harika bir sekilde hem abimle hemde yengemle anlastik. Heleki yengemin kiyafet secimlerimde bana yardimci olmasi ve abimin sakinligi beni cok rahatlatti ve mutlu etti. Bu arada canim yengemle abicim bir bebis bekliyorlar, oda bize ister istemez katildi ve ilk tatilimi minicik yegenimlede yapmis oldum :))) Yolda ona isim bile bulduk ve yengemle beraber abimi ikna ettik o isme, hayirlisi ile aramiza katilsin bakalim ismi ne olucak benim minik yumurcagimin :)

Izmir üzerinden gittigimiz icin Kusadasi'na gece Izmir'e ugradik ve meshur Kordon'a indik ve balikcilar harici hic kimsecikler yoktu yinede deniz havasini soludum ve bu bana yetti..

Yorgun ve uykusuz bir sekilde sabah saatlerinde Kusadasi'na vardik ve abimin arkadasi olan Hakan abinin evine kendimizi zor attik ve buldugumuz bir kösede uyuduk öglene kadar. Uyandigimizda hava sahaneydi ve bizde Kadinlar Plaj'ina gitmeyi kararlastirdik.
Nerdende gittim oraya, cok sevdigim yüzügüm vardi ve kilo kaybi yüzünden bana bol geliyordu. Onu yüzerken cikarmayi unutmusum ve denizde kayboldu gitti :( Cok anim vardi o yüzügümle ve gözüm gibi bakiyordum ona kaybolmasin diye. Orada ki benim ariyan halimi görenler sagolsunlar daldilar ama cok dalga vardi ve ben yüzügümle icim yansada vedalasmak zorunda kaldim :(




Neyse ki Hakan abinin cicimi cici afacanmi afacan oglu vardida onunla denizde oynarken yüzügümü unuttum :)





Uzun zamandir denize girmiyordum ve gönlümce dalgalarla bogusup eglendim.. Sanssizligimi saymazsam süperdi..

Aksam yemeginden sonra Kusadasi'nda biraz dolastik ve ben pek sevmedim orayi. Yabanci turist kayniyordu her yer ve burda yeterince onlarla hasir nesir oldugumdan yurdum insanini özlemistim..
Biraz erkende olsa eve geldik ve yol yorgunluguda üste binince erkenden yatmaya karar verdik.. Ertesi gün bizi Cesme bekliyordu ve heyecanla yatagima kivrildim ve saatlerce yine telefon trafigine tutuldum :))))
Sabah yani daha dogrusu öglen kalktigimda canim abim bize mis gibi bir kahvalti hazirlamisti. Canim abim yemek yapmayi cok seviyor ve cokta güzel yapiyor. Her eve böyle bir erkek lazim bence :))
Enfes ve neseli kahvaltimizdan sonra Cesme'ye dogru yola ciktik. Bize 2 saatte orda olursunuz dediler ama biz nedense 3,5 saatte oraya vardik ve hayatimda gördügüm en sirin ve en harika tatil yeriydi Cesme.. Asik oldum resmen o ufacik yere :))

Cesme'deki denizi gördügüm andan itibaren hemen icine atlamak istedim ve abimide ikna ederek kendimi denizde buldum ve bu sefer yüzük kaybedicem korkum olmadigindan kaygisiz bol bol yüzdüm, daldim.. Allah'im bu ne mutluluktu, deniz, günes ve sevdigim insanlarla olmak beni cok mutlu ediyor enerji topluyorum :))

Gecen senenin stressini üzerimden hooop diye ativerdim oracikta..




Daha sonra abimle anlastigimiz gibi Cesme'de dolandik ufak bir balik restorantinda taze Levrek'leri midemize indirdik ve abimle tekrardan cocuk olduk :)))







Bizim elimize fotograf makinesi vermemek lazim :)))







Cesme'nin carsisinida dolandiktan sonra Kusadasi'na yorgun ve bitmis bir halde kendimizi yataklarimiza attik ve ben yine meshur yogun telefon trafigine kapilarak rüyalar alemime daldim :))


Ertesi gün yengemin ve benim yogun istegim üzere abim bize daha sakin ve yurdum insanin daha cok olan ve dalgasi fazla olmiyan bir koy aramaya ciktik ve bayagi uzun aramizdan sonra güzel, cok sakin, turistlerin henüz kesfetmedigi ama maalesef dalgalarin cok oldugu bir yer bulduk.. Gerci bende artik hal yoktu yüzmek icin yorgunluktan o yüzden güneslenip bronzlasmayi tercih ettim.. Ve rengim bir kac saat icin feci bir sekilde bronzlasti ve cildim paril paril parlamaya basladi.. Soguk ve kasvetli Almanya günleri icin bol bol enerji ve günes depoladim yani..






Karsida görünen adalar Yunanistan'a aitmis...






Canim abim aksam yemeginde yine harika bir yemek hazirlamisti..



Barbunun tadi harikaydi ve ben hayatimda bu kadar lezzetli bir balik yememistim.. Ee abim yaparda yenilmezmi.. Biz ikimiz baliga nedense cok düskünüz, hatta ben ufakken Antalya tatilimizde balik yemek icin kafami yarmisim :D Bu arada benim diyet hepten yok olmus bir vaziyetteydi.. 'Yüzüyorsun nasilsa' diye kendimi kandirarak diyete kisa süreligine veda ettim..


Aksam son kez Kusadasi'ni gezmek icin disariya ciktik ve bu sefer nedense carsisi hosuma gitti ve cok cici süslenmis cafeler vardi..



Yengosumda bebis stressinden önce dinlendi ve anne olmadan önceki son tatilinde tadini cikardi.. Hamilelik ona ap ayri bir güzellik kazandirdi :))







Sabah yola cikmak üzere ve ben heyecanla yogun telefon trafigime girmek üzere eve döndük..










Öglene dogru Kusadasi'ndan Ankara'ya yola ciktik ve yolun üzerinde olan Efes'e gittik ama benim istegim üzerine fahis fiyat olan giris ücretini ödemedik ve girmedik. Hadi yabanci turistleri kandirip aliyorsunuz neden yurdum insanindan o kadar yüksek giris ücreti almak istiyorlar anlamis degilim.. Ne yani simdi maddi imkani olamiyan o güzelim tarihi eserleri göremiyecekmi sirf siz kar yapasiniz diye?!? Protesto edip girmedim iceriye.. Gisedeki görevli bu sözlerimden dolayi bana tuhaf tuhaf bakti ama herkes susup böyle suistimarciliga göz yumarsa hic bir zaman bu durum degismez..


Bizde harabeye disaridan baktik :D

Gerci cokta görmek isterdim ama yinede prensiplerim arzularimin önüne geciyor bazen..



Ve biz ufak tefek molalar vererek Ankara'ya dogru yola ciktik.. Ankara'ya yaklastikcada üsümeye basladik.. Yani tatilimizin bittigini bize hava durumu bile söylemeye calisiyordu..

Seneye insallah tekrar böyle huzurlu ve dinlendirici tatil yapmak ümidi ile..

Keine Kommentare: